2 Kas 2010

ÇITIR SOĞAN HALKASI

2 adet orta boy beyaz soğan
2 çorba k.un
2 tatlı k. nişasta
1 çay  k. tuz
toz kırmızı biber
kızartmak için sıvı yağ


Soğanları soyduktan sonra ince halkalar halinde dilimleyip tek tek halkalar halinde ayırın.
Bir adet buzdolabı poşeti içerisinde un,nişasta ve tuzu karıştırıp içerisne soğanları ekleyin.
Poşetin ağzını kapayıp tüm malzemeyi güzelce sallayın tüm soğanların dışı toz karışımla kaplanınca
 soğanları bir mutfak havlusu üzerine tek tek alın.
Derin bir kapta ya da fritözde bol miktarda sıvı yağı kaynama derecesine getirin.
Fazla unu silkilenmiş soğanları kızgın yağda 30 sn. kadar kızartıp hemen mutfak havlusu üzerine alın sıcakken üzerine bol miktarda toz kırmızı biber serpip birayla servis edebilirisiniz :)



Şimdiden uyarmalıyım ne kadar hızlı bittiğine siz bile inanamayacaksınız bu nedenle ölçüyü arttırarak yapmanızda fayda var :)

12 yorum:

  1. orta boy beyaz soğanı karışımla 1.5 dakika kızarttım çıtır olmasını beklerken diri oldu. 30 saniye çok az bence. yağ da tam olarak kızmıştı.

    YanıtlaSil
  2. tarifi denediğiniz için teşekkür ederim.tarifteki soğanın kalınlığı resimlerde göründüğü gibi çok çok ince(2-3 mm.) olması gerekmekte.İncelik yeterli miktarda olmazsa pişme süresini uzatsanızda yeterli çıtırlığı yakalayamayabilirsiniz.Yağınızın derinliği ve sıcaklığıda önemli faktörlerdendir.
    Tekrar denemeye devam :)

    YanıtlaSil
  3. siteniz super baska tariflerde bekliyoruz.sitenizi uzman tv buldum.tessekurler.

    YanıtlaSil
  4. başlangıçta umutsuz başladım denemeye... ancak içimdeki merakı da söndüremediğim için geçtim başına :) herşeyi deneyen mutfakta cok vakt geciren bir insan değilim hatta sadce karnımı doyuracak kadar... velhasılı denedim ve çook mutlu oldum çok lezzetli geldi vede yapım cook basit tarfin altına düştüğünüz notu basta abartı bulmustum ne kadar cabuk bittiğine inanamıyacaksınız ölçüyü cogaltabılırsınız dedğiniz kısımı ancak tadına baktıktan sonra 3 ve sonrası soganlarıda dogramaya basladım ;) ancak görüntü ve servis kısmı için çalısmam lazım sanırım ne önerirsiniz?

    YanıtlaSil
  5. Tariften memnun kalmanıza çok sevindim :)
    çıtır soğanlar çabuk ve sıcak tüketilmesi gerektiğinden ızgaraların ya da kızartmaların yanına garnitür olarak kullanabilirsiniz.Yapıcağınız sandviçlerin içerisine de ekleyebilirsiniz bunlar benden nacizane birkaç öneri...:)

    YanıtlaSil
  6. ferhat bey kitabınız var mı ?
    yoksa lütfen yazar mısınız :)

    YanıtlaSil
  7. bilmediğimden soruyorum:
    mısır nişastası mı buğday nişastası mı acaba?farkediyor mu?

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize saglik. Uzman Tvde tarifleriniz gördugumden eri takip ediyorum. Tarifleriniz hem cok guzel aciklayici hemde cok guzel sonuc veriyor. Tekrar tesekkurler.

    YanıtlaSil
  9. ferhat abi ben henüz 16 yaşındayım.yemeğe olan merakım ise kendimi bildim bileli.seni ilk olarak master şefte tanıdım.zaten orda favorimdin.daha sonra uzman tv de tariflerini görmek çok mutlu etti beni.başarılarının devamını diliyorum ve içimdeki henüz yeni, çok yeni aşçılık heyecanıma katkıda bulunduğun tariflerin için çooooooooook teşekkür ederim.takipteyim:):):)

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Tarifinizi denedim ama soğanların rengi beyaz kaldı.Tencerede yapmamdan kaynaklanan bir durum mu ? Siz fritözde mi yaptınız?

    YanıtlaSil
  12. tarifi denemenize sevindim :)
    ben de derin bir tavada yapmıştım tahminimce soğanlar yeterince ince olmamış olabilir bu da sorun yaratır.
    denemeye devam... ;)

    YanıtlaSil