19 Haz 2011

GELATO VANİLYA BY FERRO (italyan dondurması)





İçindekiler;

500 ml. süt
200 ml. krema
2 kahve fincanı toz şeker
4 yumurta sarısı
1 çubuk vanilya

ceviz içi
damla çikolata
negro (bisküvi)



Uzuuuuuuuun bir aradan ve masterchef macerasından sonra sizlerle yeniden bir tarif paylaşıyor olmak beni heyecanlandırdı diyebilirim :)
Farklı bir yapıda blog ve belki de aklınıza bile gelmeyen sürprizlerime geçmeden önce bir kaç hafta buradan  yeni tariflerimi paylaşmaya devam edeceğim ve beni yalnız bırakmayacağınızı biliyorummm... :) "ptt tatlısı" ve "yoğurt tatlısı"nı da unutmuş değilim tarifler ve resimler  yakında sizlerle olacak...


Tarifimize gelecek olursak öncelikle benim ev tipi bir dondurma makinam olduğu için bu tarifi uygulamam kolay oldu ama eğer böyle bir makinanız yoksa dondurma karışımını  derin dondurucuya koyup her yarım saatte bir karıştırarak da bu kıvamı elde edebilirsiniz ;) Elde edeceğiniz dondurma "bir miktar" daha sert olacaktır. Ama lezzet olarak kaybınız yok ;)

Süt,krema,şeker ve vanilyayı bir taşım kaynatın böylelikle şeker eriyip süte karışacaktır.

Yumurta sarılarını güzelce çırpın ve sıcak süt karşımından bir kaç kaşık içerisne ekleyip ısıları dengeleyin.

Hızlıca yumurtaları süt karşımına ekleyip bir taşım daha kaynattıktan sonra soğumaya bırakın.

Dondurma makinanızın içerisine soğumuş karışımı  koyup keyifli bekleyişe geçebilirsiniz :)

Gelatonuz kıvam aldıktan sonra içerisine irice kırılmış ceviz,damla çikolata ve bisküvileri ekleyip "bir miktar" daha karışmasını bekleyip servis edebilirsiniz.... kalan kısmı da rahatlıkla derin dondurucuda saklayabilirsiniz şimdiden afiyet olsunnnn :))))))))


11 yorum:

  1. ama canımız çok çekerse ve şu an yeterli malzeme yok ise evde alışveriş merkezleri de kapanmışken söyle biz ne yapalım alternatif tatlı krizi susturucu tarifi istiyorum ferhat bora !

    YanıtlaSil
  2. ımmm süper görünüyor denemek lazım:)

    Seni seviyoruz Ferhat Bora
    Gönlümüzün birincisi sensin:)

    YanıtlaSil
  3. Sonunda enfes bir tarif daha.. =) şu sıcak havada serinlemek için hemen denemeye geçiyorum :)) ''Bir miktar''lara özellikle dikkat edeceğim :D şu sürprizlere geçsek artık :)

    YanıtlaSil
  4. ben acaba yumurtasız dondurma tarifiniz varmı diye soracaktım.yumurta özellikle yazın bizim evde sık tüketilmeyen birşey çünkü.ellerinize saglık.

    YanıtlaSil
  5. İçindeki negro bile beni bitirmeye yeter :) Ellerine sağlık Ferhat , yeni tarifleri merakla bekliyoruz... Bir de bu dondurmanın içerine meyve parçaları koysak nasıl olur? Teşekkürler , sevgiler ...

    YanıtlaSil
  6. O tatlıyı yapan ve o "bir miktar" diye yazan(her yazışında bir miktar deyişin aklıma geliyor mastercheften:) ellerine sağlık...dondurma makinemiz yok,ama senin sunduğun diğer yöntemle ben de deneyeceğim!...:)

    YanıtlaSil
  7. olsada yesek (:

    YanıtlaSil
  8. sıcak yaz günlerinde muhteşem oldu gerçekten bu tarif sorbe yemekten sıkılmış bünyeler için özellikle çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  9. Simdi bu saate canimi dondurma istetmen hos olmadi :) (merve)

    YanıtlaSil
  10. Merhaba, nefis görünüyor. Yalnız birşey merak ediyorum. Bu ölçüler kaç kişi için? 10 kişi için bu ölçüleri ne miktarda artırmalıyım? Teşekkürler

    YanıtlaSil