21 Eki 2010

TİRAMİSU

4 yumurta
2-3 kahve f. toz şeker
1 paket vanilin
500 gr. mascarpone
250 ml. sert kahve (filtre,espresso vs.)
50 ml. bacardi black
400 gr. kedi dili bisküvi
40 gr. kakao
bitter çikolata



Klasik italyan tatlısı dendiğinde akla ilk gelen isim tabi ki tiramisu. 3 italyanca kelimenin birleşiminden meydana gelmiş olan "tira mi su" "beni yukarı çek " anlamına gelmektedir.Aslına bakılırsa her yudumunda duygularınızı tavana fırlatabilen bu yumuşak dokulu orjinal tarifi sizlerle paylaşmak istedim.Tatlıyı akşam ikram etmek istiyorsanız mutlaka bir gece önceden ya da en geç gündüz hazırlayın çünkü geçen süre tüm malzemenin  bütünleşmesini ve ağızda ipeksi bir hal almasını sağlıycaktır. Biraz özen gösterirseniz 20 dk. içerisinde kolayca hazırlayabilirsiniz.

İlk olarak kahvenizi hazırlayın ve soğumaya bırakın.Ben klasik ocak üstü mocha machine kullanıyorum.
Oda sıcaklığındaki yumurtaların sarılarını ve beyazların derin iki kaba ayırın.
Yumurta sarılarını şekerle birlikte mikserle krema kıvamına gelene kadar 5 dk. kadar çırpın.Tiramisunuzu çok tatlı seviyorsanız 3 ; hayır ben  daha çok kahve ve kakao tadı almak istiyorum diyorsanız 2 kahve fincanı şeker kullanın.İçerisine vanilya ve mascarpone peynirini de ekleyip pürüzsüz olana kadar çırpın ve karışımı derin dondurucuya kaldırın.
Yumurta beyazlarını çok az miktar tuzla birlikte çırpın.Çok sert bir kıvam alıncaya kadar çırpmaya devam edin.
Kremayı derin dondurcudan çıkartın bir spatula yardımı ile yumurta beyazının yarısını kremaya ekleyin ve alttan üste doğru yavaşça karıştırın.Diğer yarısını da ilave edip yavaşça karıştırmaya devam edin.Koyu kıvamlı,akıcı ve içerisinde bolca hava bulunan kremamız hazır oldu.
Kahveyi ve romu derin bir kapta karıştırın.Ben bacardi black kullandım ama sizler farklı rom çeşitleri ya da kahve ve acı badem likörü de kullanabilirsiniz.
Kedi dili bisküvilerinin şekerli taraflarını kahveli karışıma batırıp üste gelicek şekilde kabınıza dizin.Bisküvilerin kesinlikle tamamını  kahveye batırmayın sadece yarısı yeterli olucaktır.Tamamı dolunca kremanın yarısını üzerine düküp spatula yardımı ile eşit şekilde dağılmasını sağlayın.Aynı işlemi tekrarlayın.Tiramisunun üzerinin tamamını kaplayacak şekilde süzgeç yardımıyla bolca kakao serpin.Kabın üzerini streç folyo ile sarıp bir gece dolapta bekletin.
Servis yaparken üzerine mutlaka bolca bitter çikolata rendeleyin.Yapması çok zevkli yemesi çooooooooook daha lezzetli olan bu tatlının hakkını mutlaka güzel bir fincan espressoyla verin. Afiyet olsunnnnnn :)

7 yorum:

  1. "Beni yukarı çek" birebir kelime çevrimi olsa da, moralimi yükselt daha net bir çevrim olur:) Şu an şu saatte tam da ihtiyacım olan şey, isterim isterim isterim işte...

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle katılıyorum.Bir sonraki cümlede duyguları yükseltmesinde bu noktaya vurgu yapmak istemiştim :)

    YanıtlaSil
  3. tiramisu pek sevmem ama bu çok güzel gözüküyor ama ferhat sen bilerek pis pis zamanlarda bunları post ediyorsun :P

    YanıtlaSil
  4. bu sefer gerçekten çok pis bir zaman seçtim kabul ediyorum kasıtlı yaptım :D

    YanıtlaSil
  5. benimde en çok yaptığım tatlı bu ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. nam nam nam harika mı ne?

    YanıtlaSil
  7. Sonunda gercek bir Tiramisu tarifi. En cok sevdigim tatlilardan birtanesi. Tarif icin cok tesekkurler.

    YanıtlaSil