31 Tem 2011

RENKLER PASTASI BY FERRO



kek için,                                                       iç malzeme,
2 yumurta                                                    500 gr. karışık meyve -küp doğranmış
1/2 çay b. süt                                               1 paket vişneli jöle
1/4 çay b. sıvı yağ                                       1 paket limonlu jöle
1 kahve fincanı toz şeker                            1 lt. su
3/4 su b. un                                                 1/4 limon
kabrtama tozu
vanilya


Sıcaklarla boğuşmak zorunda olduğumuz bugünlerde  içimden sürekli meyveli ve soğuk birşeyler yapmak geliyor.Bu tatlıyı da bu doğrultuda  yaptım diyebilirim.  Sonucun nasıl çıkacağı konusunda hiç bir fikrim yoktu ama denemeye değer deyip yaptım. Ortaya çıkan sonuç  hem çok lezzetli hem de göze hitap eden bir pasta oldu... :)))


Kek kısmı ile başlayalım,ben el alışkanlığı ile sade bir pandispanya yaptım ama sizler evinizde  bulununan hazır pasta tabanlarından da kullanabilirsiniz sonuç aynı olucaktır.
Fırını 180 derecede ısınmaya bırakın.
Öncelikle yumurta ve şekeri mikser yardımı ile köpürtüp süt ve yağı ekleyin şeker içerisinde tamamen eriyince kuru malzemeyi eleyerek içerisine ekleyin.Karıştırırken  mikser yerine bir spatula kullanmanızı tavsiye ederim.Un miktarını ben kıvama göre ayarlıyorum yazdığım miktar ortam ısısına göre değişkenlik gösterebilir kontrollü olmakta fayda var ;)

Yağlı kağıt serilmiş bir fırın tepsisine  karışımı ince bir şekilde sürün .Fırında 20-25 dk. da pişmiş olucaktır.İçerisine batıracağınız bir kürdanla pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz.
Kekiniz piştikten sonra bir kenarda soğumaya bırakın.

Kekiniz pişerken meyvelerin kabuklarını soyup küp doğrayın.Ben elma,armut,şeftali,kayısı ve mürdüm eriği kullandım.Meyve karışımına çeyrek limonun suyunu da sıkıp  güzelce harmanlayın.Meyveleri beklemek üzere buzdolabına kaldırın.



Jöle karışımlarından bir tanesini paketteki tarife göre hazırlayın ve oda ısısında bekletin.

Çukur bir kabın içerisini streç folyo ile kaplayın.
Kekten bir çay bardağı yardımı ile küçük halkalar çıkartın.Bu halkaları aralarında boşluk kalmayacak şekilde kabın içerisine dizin.Meyvenin 3/4 ünü  keklerin üzerine koyun.Sıvı jöle karışımınıda meyvelerin üzerine ekleyip.Hafif bir katman oluşana kadar buzdolabında yaklaşık 2 saat kadar bekletin.
Dolaptan çıkarmadan 30 dk. önce diğer jöle karışımını da hazırlayıp oda sıcaklığında bekletin.
Dolaptaki  pastayı kontrol edin eğer hafif bir katman oluşmuş ise kalan meyveleri ve jöle karışımını ekleyip.Bir gece buzdolabında bekletin.Tamamen jöle katılaşınca pastamız hazır olmuş demektir.
Bir servis tabağına dikkatlice ters çevirip streç folyolarıda temizledikten sonra kubbe görünümlü bir pasta elde etmiş oldunuz.Misafirlerinizin önünde servis ederseniz içinden çıkan  renkler karşısında yaşayacakları şaşkınlık sizleri mutlu edicektir.

Bu yaz günlerinde buz gibi meyveli bir şeyler yemek isterseniz denemenizi tavsiye ederim. Afiyet olsun.... :)))

5 yorum:

  1. Muhteşem görünmesinin yanında her zamanki gibi çok lezzetli olduğuna da eminim, bayıldım...Eline sağlık;)

    YanıtlaSil
  2. Dahiyane bir fikir! Gunlerdir, muhallebili kek nasil yapabilirim diye dusunuyordum. Istiyorum ki, muhallebiyi kekin icine koyayim oyle pissin. Bu yontemi muthis. Kendi potansiyel pastam icin deneyecegim :)

    YanıtlaSil
  3. Sadece guzel gorunmuyor harika bir lezzeti var :) denedimm :)

    YanıtlaSil
  4. a)çok teşekkür ederim :))

    b)muhallebiyi kekle pişrmek mümkün yoğunluk farkını kullanarak ama bu tarifi daha sonra sizlerle paylaşiiim :)

    c)tarifi denemeniz beni çok mutlu etti :) beğenmeniz ise çok daha fazla.... ;)

    YanıtlaSil
  5. muhallebili keki dort gozle bekliyorum :))

    YanıtlaSil